RECREATIEVE GROEPEN

In onze club werken wij met het Gymstars-programma. Gymstars is een programma van de Gymnastiekfederatie met als doel kinderen volgens hun eigen mogelijkheden en wensen te laten schitteren in de gymnastiek.

Het programma is opgedeeld in verschillende niveau’s met een stijgende moeilijkheidsgraad. Om naar een hoger niveau over te gaan, dient de gymnast een aantal bewegingsvaardigheden te bezitten.

In Gymstars 1 wordt de basis in de gymnastiek aangeleerd aan de jongste gymnasten. Nadat ze de basis bezitten wordt er verder gewerkt aan de hand steeds complexere oefeningen en uitdagingen.

Gymnasten kunnen vanaf zes jaar deelnemen in een Gymstarsgroep en naarmate zij ouder worden en de basis beter en beter onder de knie krijgen, kunnen zij de stap zetten naar een hogere Gymstarsgroep.

Ook werden er enkele jaren terug twee jongensgroepen binnen de club opgestart: Gymstars 1-2-3 jongens en Gymstars 4-5-6 jongens.

Hoeveel groepen hebben wij?

In onze club zijn er zes verschillende groepen met elk hun eigen ster:

Gymstars 1

Gymstars 2